انجمن علمی بازاریابی ایران در سال 1390 به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینههای بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل گردید.
لینک معرفی شده: انجمن علمی بازاریابی ایران
نظریه پردازان علم بازاریابی بر این باورند که بازاریابی علمی، ریشه در اوایل قرن بیستم میلادی ایالات متحده دارد. در آن زمان، بازاریابی به عنوان یکی از دروس رشته مدیریت کسب و کار در تعدادی از دانشگاههای آمریکا تدریس میشد. پس از آن، علم بازاریابی جهت بهبود روابط میان فروشندگان و مشتریان و پاسخ به ابهامات در رفتارهای مشتریان نسبت به محصولات و خدمات ارائه شده توسط فروشندگان، توسعه پیدا کرد. کرسی درس بازاریابی برای اولین بار در دهه 50 شمسی، توسط دکتر عبدالحمید ابراهیمی وارد کشور شد. این درس برای اولین بار در مدرسه عالی بازرگانی سابق (دانشگاه علامه طباطبایی فعلی) تدریس شد و بسیاری از بزرگان بازاریابی ایران افتخار شاگردی ایشان را داشتهاند.
انجمن علمی بازاریابی ایران در سال 1390 به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینههای بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل گردید.
اهدافی که انجمن برای فعالیتهای خود برگزیده عبارتند از:
انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونهای با علم بازاریابی سر و کار دارند
همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرحها و برنامههای مربوط به امور آموزش و پژوهش
ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز
ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی فنی
برگزاری گردهماییهای علمی در سطح ملی، منطقهای و بین المللی
انتشار کتب و نشریات علمی
0 نظر