اندیشکده مطالعات کاربردی ضد بازاریابی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی سمینار بین المللی ضدبازاریابی را برگزار می نماید.
Journal of International Marketing Modeling (JIMM) is a Scientific and Research Journal which is associated to the University of Mazandaran.
این نشریه با هدف فراهم نمودن زمینه ایجاد مبادلات علمی، تجمیع، ارتقاء و توسعه دانش، انتشار و توزیع اطلاعات در زمینه بازاریابی و رویکردهای نوین در آن و بخصوص در حوزه تحقیقات بازاریابی فعالیت خواهد کرد.
مجله مدیریت بازاریابی از آذر سال 1385 بر اساس مجوز کمیسیون نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و با همکاری و حمایت علمی اساتید دانشگاه های تهران، اصفهان، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و الزهرا، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، ناوارای بارسلونای اسپانیا و ویرجینیای آمریکا راه اندازی و منتشر گردید.
نشریه مطالعات رفتار مصرفکننده (Consumer Behavior Studies Journal) با درجه علمی (علمی، پژوهشی) و رتبه ارزیابی ب به عنوان اولین نشریه تخصصی در زمینه رفتار مصرفکننده در ایران، تحت مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط دانشگاه کردستان منتشر میشود.
فصلنامه مدیریت منابع و خدمات اطلاعاتی (مدیریت اطلاعات و دانش شناسی سابق) در راستای بهرهمندی از نتایج پژوهشهای پژوهشگران و کتابداران کشور که در عرصه مدیریت اطلاعات و دانش فعالیت میکنند، با دریافت مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز نموده است.
نشریه مدیریت راهبردی دانش سازمانی با مجوز جلسه شماره ۹۶۱۲ مورخ ۹.۱۲.۱۳۹۶ شورای پژوهش و فناوری دانشگاه جامع امام حسین (ع) و همچنین پروانه انتشار به شماره ثبت ۸۲۶۴۹ مورخ ۵.۶.۱۳۹۷ از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از تابستان ۱۳۹۷ توسط مرکز علم و فناوری دانش و پژوهش منتشر میشود.
همایش ملی مدیریت دانش و کسب و کارهای الکترونیکی در قالب سخنرانی توسط اساتید کلیدی مشهور در تراز ملی، ارائه مقالات علمی، اجرای کارگاههای آموزشی تخصصی و برگزاری میزگرد، برگزار میگردد.
کنفرانس بین المللی مدیریت دانش؛ به عنوان اولین گردهمایی فعالین حوزه مدیریت دانش در کشور، رسالت خود را همواره در تبیین برترین یافتهها، راهبردها، دستاوردها و راهکارهای مدیریت دانش در کنار عوامل موفقیت و چالشهای نظامهای مدیریت دانش تعریف نموده است.
امروزه ایمنی، کیفیت و حفاظت از محیطزیست از اهمیت ویژهای در جوامع بشری برخوردار است و یکی از ابزارهای موثر در این مسیر، میتواند بهرهگیری از خدمات شرکتهای بازرسی باشد. در این راستا شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سال 1368 با هدف ارائه خدمات فنی، مهندسی، مشاورهای و تحقیقاتی جهت ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان، تدوین استانداردهای موردنیاز صنایع و نظارت بر حسن اجرای پروژهها و حسن ارائه خدمات تأسیس شد.
سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در سال 1359 با تصویب شورای انقلاب اسلامی تاسیس گردید و از بدو پیدایش تا كنون ماموریتهای مختلفی را در حوزههای گوناگون مرتبط با توسعه علوم و فناوری كشور برعهده داشته است.
انجمن درسال 1357 به همت گروهی از مدیران صنعت و به منظور حفظ صنایع موجود و توسعه آن و نیز شناساندن نقش صنعت در توسعه اقتصادی، معرفی مدیریت صنعتی در فرآیند تولید و کمک به صنعتی شدن کشور از طریق تقویت فرهنگ کارآفرینی پایه گذاری شد و در سال 1359 رسما به ثبت رسید و هم اکنون بیش از چهار دهه از خدمت رسانی انجمن در راه صنعت و فرهنگ صنعتی کشور میگذرد.
سازمان مدیریت صنعتی در اواخر دهه 60 شمسی، با تکیه بر برگزاری دوره های پرورش مدیر، دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی را برای اولین بار در کشور طراحی و پس از اخذ مصوبه آن از شورای انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، از سال 1373 رسما به اجرای این دوره مبادرت ورزید.
انجمن کارآفرینی و نوآوری ایران در سالهای ابتدایی تشکیل دانشکده کارآفرینی در سال 86، با هدف با انجام امور علمی و ترویجی در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در کشور و با مشارکت اعضای هیأت علمی و متخصصان کارآفرینی فعالیت میکرد که پس از یک توقف چندساله، در دی 1398 فعالیت آن دوباره از سر گرفته شد.
انجمن مدیریت مالی ایران با اهداف رشد و ارتقای سطح دانش مدیریت مالی در کشور ( اعتبار و کیفیت علمی ) و اعتلا و معرفی جایگاه واقعی مدیریت مالی در بنگاهها و سازمانهای کشور و رعایت اخلاق حرفهای و بهروز بودن، رشد و ارتقا مستمر سطح دانش اعضا و همکاری درون بخشی، بین بخشی و برون بخشی و دانایی محوری و توسعه فرهنگ یادگیری تشکیل شده است.
باتوجه به رشد و گسترش فعالیتهای صنعتی و توسعه بنگاههای اقتصادی کشور و به تبع آن افزایش نیاز به خدمات مشاوره مدیریت، انجمن مشاوران مدیریت ایران در تاریخ 1377.06.15 به همت تنی چند از پیش کسوتان صنعت مشاوره مدیریت کشور و با هدف ساماندهی این حرفه در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمایی وزارت کار و امور اجتماعی، به عنوان انجمن صنفی کارفرمایی مشاوران مدیریت ایران به ثبت رسید
انجمن بهرهوری ایران بنا به ضرورت اشاعه مفهوم و فرهنگ بهرهوری با همت و همکاری جمعی از علاقهمندان و متخصصان حرکت بهرهوری با هدف حمایت از برنامههای ترویج، توسعه و قانونمند شدن همه اقدامات و برنامههای ارتقای بهرهوری در کشور به عنوان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و غیر سیاسی در تاریخ 5 بهمن ماه 1381 تاسیس شده است.
بهمنظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی دانش بهره وری و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینههای بهره وری ، انجمن مدیریت بهره وری ایران تشکیل گردیده است.
در سال 1344 خورشیدی مقارن با 1965 میلادی، ایران با وجود نداشتن تشکیلات بهرهوری، به عضویت سازمان بهرهوری آسیایی (APO) درآمد. در سال 1367 مجلس شورای اسلامی تمدید عضویت ایران در سازمان بهرهوری آسیایی را مورد تصویب قرار داد و وزارت صنایع سنگین وقت، مسؤلیت دبیرخانهای آن را به عهده گرفت تا تشکیلات بهرهوری به طور مستقل در سال 1371 راه اندازی شود.
تشکیلات سازمان ملی استاندارد ایران همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 خورشیدی شکل گرفت و تا سال 1311 به نام اداره اوزان و مقادیر در وزارت فلاحت، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت. طبق تصویب نامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری در تاریخ 1390.7.24 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران تغییر نام داد و زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری قرار گرفت.
انجمن فنّاوری اطلاعات و ارتباطات ایران درسال 1383 با هدف ایجاد ارتباط با پژوهشگران و افراد خبره در فنّاوری اطلاعات (IT)، فنّاوری ارتباطات (CT) و همکاری با نهادهای اجرائی، علمی و پژوهشی مرتبط با فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه فرهنگ استفاده مطلوب از توانمندیهای فنّاوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل گردید
انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران تنها تشکل قانونی صنعت پخش کشور به همت جمعی متشکل از شرکتهای پخش و به موجب ماده 131 قانون جمهوری اسلامی ایران در سال 1378 در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمای وزارت کار و متعاقب آن در سال 1380 در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت اقتصادی کارفرمایان شرکتهای پخش که خود متضمن حفظ منافع جامعه میباشد به ثبت رسید.
انجمن مدیریت فناوری ایران سعی دارد تا در راستای ارتقاء سطح علم و تکنولوژی کشور ، به تبیین جایگاه مدیریت فناوری در ایران اقدام نموده و با حمایت از ایجاد و توسعه شبکه متخصصان و تلاش گران عرصه تکنولوژی، به ارتقا و بهبود تصمیم گیری های مرتبط با این حوزه در سطوح ملی و بنگاه کمک نماید.
انجمن ملی کسب و کار ایران یک نهاد غیر انتفاعی است با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت های کاربردی مدیران کشور.
انجمن حسابداری ایران با هدف گسترش، پیشبرد و ارتقای دانش و پژوهش حسابداری و توسعه کمی و کیفی دانش آموختگان، اساتید و نیروهای متخصص و حرفهای حسابداری و بهبود امور آموزشی، پژوهشی و تخصصی حسابداری در سال 1376 تاسیس شد و فعالیتهای خود را از پاییز سال 1382 آغاز کرد.
انجمن علمی بازاریابی ایران در سال 1390 به منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش بازاریابی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینههای بازاریابی و مدیریت بازار تشکیل گردید.
انجمن لجستیک ایران پس از برگزاری نخستین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تأمین در بهمن ماه سال 1383 و متعاقب آن انتخاب اعضای هیأت مدیره، با جدیت هر چه بیشتر به دنبال نهادینهسازی نظام مدیریت زنجیره تأمین و بهرهگیری بیشتر از مزایای علوم لجستیک در إرتقای کیفیت، بهرهوری و بهبود اقتصاد میهن عزیزمان برآمد.
انجمن مدیریت پروژه ایران یک انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است که با هدف بنیادی ارتقاء دانش مدیریت پروژه در کشور ایجاد شده است.
این انجمن که یک مؤسسه غیر انتفاعی و با رویکرد علمی_پژهشی و آموزشی است با مشارکت جمعی از اساتید برجسته مدیریت راهبردی کشور و مدیران شرکت های بازرگانی و صنایع شکل گرفته است.
انجمن نگهداری و تعمیرات ایران فعالیت خود را در سال 1383 زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی فنی و مهندسی آغاز نمود.
انجمن مدیریت ایران موسسهای است آموزشی، مشاورهای و پژوهشی که از سال ۱۳۳۵ فعالیت خود را آغاز و درسال ۱۳۳۹ به صورت غیر انتفاعی و غیرسیاسی به ثبت رسید.
انجمن مدیریت منابع انسانى در راستاى اشاعه فرهنگ، توسعه دانش و ارتقاى سطح پژوهش در حوزه مدیریت منابع انسانی در نظر دارد بین محققان و متخصصانى که به گونهاى با دانش مدیریت منابع انسانى و توسعه نظامهاى مربوطه سروکار دارند، ارتباط برقرار نماید.
انجمن علمی مدیریت دانش ایران که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کند، با هدف توسعه و تقویت مدیریت دانش توسط خبرگان این امر تشکیل شد. در این انجمن تخصصی ترین رویکردهای آموزشی، مشاوره ای و اجرایی پیگیری می شود و فرهنگ اجرای دانش در سازمان ها و مدیریت بهینه آن در سرلوحه کار قرار گرفته است.
با توجه به حساسیت امر و لزوم شکلگیری نهادی که با هویت حقوقی عهدهدار نهادینه سازی موضوع کیفیت باشد، انجمن مدیریت کیفیت ایران در سال ۱۳۷۶ بعنوان یک تشکل حرفهای غیرانتفاعی بصورت کاملا مستقل شروع به کار کرد.
شبکه اطلاعات شغلی (ONET) یک پایگاهداده آنلاین رایگان است که شامل صدها تعریف شغلی برای کمک به دانش آموزان، جویندگان کار، کسب و کارها و متخصصان توسعه نیروی کار برای درک دنیای امروزهی کار در ایالاتمتحده آمریکا است.
مرکز بهرهوری و کیفیت آمریکا، معتبرترین و بزرگترین مرجع جهانی این حوزه، در آمریکا واقع شده است.
گروه مشاوره بوستون، معتبرترین و بزرگترین مرکز مشاوره مدیریت دنیاست که در آمریکا واقع شده است.
افزایش بهرهوری کارکنان از مهمترین دغدغههای کارفرمایان است و این تکنیکها گامی جهت رفع این دغدغه است.
EFQM مدل تعالی سازمانی است که سازمانها را ارزیابی و عملکرد آنها را اندازهگیری میکند. این مدل به سازمانها کمک میکند تا با مقایسه وضعیت موجود و مطلوب خود تفاوتها را شناسایی کنند، سپس با بررسی علل وقوع این تفاوتها راهحلهای بهبود وضع موجود را پیدا و آنها را اجرا نمایند.