در این سند، به تفکیک، فرآیند اخذ_تعیین شناسه کالا و خدمت بصورت عمومی و اختصاصی و اقدامات مورد نیاز جهت انجام توسط مؤدیان محترم به تفصیل تشریح شده است.
با توجه به اجرای پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی، یکی از الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده از شناسه کالا و خدمات است و بر اساس قوانین و مقررات و همچنین توافقات صورت گرفته با وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی کدگذاری کالا و خدمات کشور، مسئولیت ارائه شناسه کالا و خدمات در اجرای پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان مالیاتی را نیز بر عهده خواهد داشت.
مؤدیان مالیاتی موظفاند از طریق روشهایی که در ادامه به تشریح آن پرداخته میشود، نسبت به اخذ/تعیین شناسه کالا و خدمت خود اقدام کرده و از آن در صورتحسابهای الکترونیکی استفاده نمایند.
مطلوب است بر اساس الزامات موجود، مؤدیان نسبت به اخذ و استفاده از شناسه کالا و خدمت بصورت اختصاصی اقدام نمایند، با این حال به جهت تسهیل در صدور صورتحساب الکترونیکی در گام اول، امکان استفاده از شناسه کالا و خدمت بصورت عمومی نیز فراهم شده است و مؤدیانی که به هر دلیلی امکان اخذ و استفاده از شناسه اختصاصی را ندارند، میتوانند از شناسه عمومی در صورتحساب خود استفاده نمایند.
در این سند، به تفکیک، فرآیند اخذ_تعیین شناسه کالا و خدمت بصورت عمومی و اختصاصی و اقدامات مورد نیاز جهت انجام توسط مؤدیان محترم به تفصیل تشریح شده است.
نسخه PDF راهنمای شناسه کالا و خدمات مودیان مالیاتی، از پیوست این محتوا، قابل دانلود میباشد.
0 نظر