سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

انجمن نگهداری و تعمیرات ایران

انجمن نگهداری و تعمیرات ایران
انجمن نگهداری و تعمیرات ایران فعالیت خود را در سال 1383 زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی فنی و مهندسی آغاز نمود.

انجمن نگهداری و تعمیرات ایران فعالیت خود را در سال 1383 زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دسته بندی فنی و مهندسی آغاز نمود.

اهداف انجمن نگهداری و تعمیرات ایران
بر اساس مفاد اساسنامه انجمن، منطق طراحی در پیکربندی‌های تشکیلاتی، تفکر حاکم بر تشکل‌های علمی و حرفه‌ای و استمرار بخشیدن به ارزش‌های فرهنگی و علمی، برخی از اهداف استراتژیک و فعالیت‌های عمده انجمن را می‌توان به شرح زیر بیان نمود:
1- ایجاد زمینه‌های مساعد و برقراری ارتباط با نهادهای رسمی و قانونی، مراجع دولتی، ملی، مقننه، قضایی، مجریه و مؤسسات دولتی و خصوصی در قالب مقررات قانونی و جلب توجه و پشتیبانی آنان در جهت نیل به اهداف انجمن.
2- همکاری با سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت و مؤسسات ملی و ارگان‌های رسمی از طریق ارائه نظرها و گزارش‌های کارشناسی و توصیه‌های فنی و قانونی، در تهیه و تدوین قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های اجرایی و اقتصادی مرتبط با « نظام‌های نگهداری و تعمیرات » .
3- همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی در زمینه‌ ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های علمی موضوع فعالیت انجمن.
4- اشاعه فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات نوین » .
5- ایجاد روابط حسنه و تسهیلات بین اعضاء انجمن برای همکاری مشترک بین آن‌ها در زمینه‌های مختلف.
6- سعی و اهتمام در ترغیب مراکز و مجتمع‌های تولیدی و صنعتی به رعایت استانداردهای صنعتی، دانش فنی و تکنولوژی روز جهت نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد بهره‌برداری.
7- کوشش و برنامه‌ریزی در جهت ارتقاء سطح کیفی و دانشی فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات » در کشور از طریق تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی و تخصصی جهت شرکت‌ها، انتشار کتب و نشریات فنی و تخصصی، توسعه و تشویق فعالیت‌های پژوهشی.
8- بررسی تاًثیر نظام‌های « نگهداری و تعمیرات » بر روی وضع اجتماع و محیط زیست و آشنا کردن جامعه با محاسن استفاده از نظام‌های « نگهداری و تعمیرات نوین » .
9- کوشش در جهت همکاری متقابل با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی و ایجاد ارتباط بین متخصصان این رشته به منظور همکاری و تبادل افکار.
10- ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی فنی (سیستم اطلاعات فنی و بانک‌های اطلاعاتی) و فراهم کردن تسهیلات لارم برای تبادل و گردش اطلاعات و تجربیات بین اعضاء و انجمن و سایر تشکل‌ها (انجمن‌ها، کانون‌های صنفی و تخصصی و آموزشی و ...) و مؤسسات و سازمان‌های آموزشی و تحقیقاتی داخلی و خارجی مرتبط با فعالیت‌های انجمن از طریق:
تهیه هرگونه اطلاعات و نشریات لازم مربوط به « نگهداری و تعمیرات » برای استفاده اعضاء انجمن و سایر انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی.
تاًسیس کتابخانه، انتشار کتب و نشریات فنی، تخصصی و مفید و گزارشات و خبرنامه‌های ادواری.
ایجاد ارتباطات علمی و تخصصی با انجمن‌ها و مجامع علمی بین‌المللی.
برگزاری گردهمایی‌های علمی و تخصصی در سطوح داخلی و خارجی مرتبط با « نت ».
گردآوری آمار و اطلاعات در باره آخرین پیشرفت‌های علمی و فنی در زمینه فعالیت‌های « نت » و نشر آن‌ها و جلب توجه اعضاء نسبت به این پیشرفت‌ها.
11- بازآموزی مهندسین شاغل واحدها با دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت مرتبط با « نت ».

چشم انداز، ماموریت ها و ارزش های محوری انجمن نگهداری و تعمیرات ایران
 چشم انداز (Vision):

پیشرو در رشد و ارتقای فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات » در ایران.
مرجعی قابل اطمینان در حوزه دانش، مهارت و توانایی فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات».
تبدیل شدن به انجمنی موثر در سطح بین‌الملل، متشکل از هزاران متخصص

 ماموریت (Mission):
گسترش و پیشبرد و ارتقای علم و توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات از طریق انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی بین محققان و متخصصانی که به‌گونه‌ای با علم نگهداری و تعمیرات سر و کار دارند، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، تشکیل گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و انتشار کتب و نشریات علمی در راستای غنی سازی فرهنگ « نت » در کشور.
ایجاد بسترهای لازم جهت رشد و توسعه ” نظام های نگهداری وتعمیرات نوین “ در مراکز و مجتمع‌‌های صنعتی جهت افزایش تولید بهینه صنعتی، کم شدن ضایعات، وارستگی اقتصادی، افزایش بهره‌وری، سوددهی و صیانت ازسرمایه‌های ملی‌در راستای ایجاد مزیت‌های رقابتی جهت حضور مؤثر در بازارهای جهانی.

ارزش‌های محوری (Core Values):
تکریم اعضاء- رشد و بالندگی- بهبود مستمر- پاسخگویی
اعضاء انجمن مهم‌ترین سرمایه هستند و ایجاد رضایت و اعتلا و احترام به آن‌ها از جمله وظایف اساسی مدیریت انجمن می‌باشد.
رشد و ارتقاء سطح دانش و توانمندی اعضاء.
رشد و ارتقای فرهنگ « نظام‌های نگهداری و تعمیرات نوین ».
بهبود مداوم و مستمر.
پاسخگویی در مقابل عملکرد.


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.